כ - 400 יחידות דיור חדשות בבירה

בשבוע שעבר, דחה ביהמ"ש המחוזי עתירה שהוגשה נגד פרויקט חדש של התחדשות עירונית בשכונת עיר גנים בירושלים. במסגרת הפרויקט עתידות להיהרס כ – 100 דירות ישנות ובמקומם יבנו כ - 400 דירות חדשות ועוד 20 דירות להשכרה.

 

פרויקט "נוף הפארק" בשכונת גנים משתרע על שטח של קצת פחות מ – 13 דונם. במתחם יוקמו שני מגדלי מגורים בני 22-25 קומות מעל קומת לובי, ומרכז מסחרי בן ארבעה מפלסים שיכלול סופר וחנויות שונות על רחוב קוסטה ריקה, וכיכר מסחרית ברחוב הנורית.  מעל  המרכז המסחרי יבנו שני מבני מגורים נוספים בני 12 קומות כל אחד.

 

 2 מגדלים בני 22-25 קומות, ועוד 2 בניינים  בני 12 קומות.  

 

 

בתוכנית שאושרה מתוכננים שטחים ציבוריים רבים, והמרכז המסחרי יקשר בין הרחובות הנורית וקוסטה ריקה עם מעליות, דרגנועים ומדרגות.

 

 

 מרכז מסחרי, שטחי ציבור, חנויות ובתי קפה. 

 

 

את הפרויקט מלווים עו"ד זיו כספי ואדם צסוואן ממשרד "גינדי – כספי".  לפי המשרד כ – 90% מהדיירים כבר חתמו על הסכם בשיתוף עיריית ירושלים.

 

מדובר על פרויקט של בינוי –פינוי, כך שרוב הדיירים לא יצטרכו לפנות את דירתם הישנה ולשכור דירה זמנית לתקופת הביניים לפני שיקבלו את הדירה החדשה. תחילת הבנייה תהיה בשטח ציבורי עירוני לשם יעברו הדיירים ורק לאחר מכן יהרסו הבתים הישנים.

 

דיירי השכונה הישנה יקבלו דירות בפרויקט החדש הגדולות בכ – 30% מדירותיהם היום ולא פחות מתוספת של כ– 22 מ"ר. כמו כן, מרפסות בשטח של כ – 10-12 מ"ר, חניות מקורות, ופטור מדמי ניהול לבניין למשך 10 שנים.